Marketingul Direct este o formă de publicitate care se adresează unui set de ținte bine definit cu scopul de a genera un rezultat măsurabil, folosind instrumente media adresabile, ca poșta sau e-mailul.. Marketingul direct folosește intensiv baze de date.
Instrumente comune pentru marketingul direct sunt mailing-ul (denumit și direct mail, mailing direct sau direct mailing), telemarketing-ul, etc.
Avantajele și dezavantajele direct mail-ului
Printre avantaje se numără:
- Targetarea - Cel mai important aspect al acestui tip de acțiuni este abilitatea sa de a ținti precis clienți deja existenți. Dacă există o listă, poate fi folosit eficient și pentru a prospecta piața. Însă odată cu apariția e-mailului, a site-urilor web și a cookie-urilor, organizațiile pot avea un dialog cu clienții lor prin internet, într-un mod mult mai ieftin și facil.
- Personalizare - Acțiunile de Direct mail se pot adresa personal clientului și pot fi adaptate necesităților acestuia pe baza unor tranzacții anterioare și a datelor adunate.
- Optimizare - Datorită măsurabilității sale, direct mail poate fi testat pentru a obține lista optimă; oferta optimă; periodicitatea optimă (și mulți alți factori). Apoi rezultatele cele mai bune pot fi aplicate asupra unei audiențe mai largi pentru a se obține rezultatele cât mai bune.
- Acumulare de date - Răspunsul, ca și lipsa acestuia pot fi adăugate unei baze de date, permițând ca viitoarele expedieri să fie și mai bine targetate.
Între dezavantaje se află:
- Costul - Costul la mie este mai mare decât orice altă formă de promovare "de masă" (deși rata pierderilor (risipei) este mult mai mică).
- Risipă - Cantități mari de hârtie sunt aruncate.
- Alienare - Unii destinatari percep marketingul direct ca fiindu-le forțat și pot boicota companiile care procedează astfel.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu